Uczniowie na wymianie w Mannheim

Kategoria: Aktualnosci Opublikowano: czwartek, 18, październik 2018 Agnieszka Zamojska Drukuj E-mail

W dniach 7-14 października 2018r. odbyła się wymiana szkolna uczniów klas fryzjerskich ze szkołą Justus-von-Liebing-Schule w Mannheim. Wyjazd był możliwy dzięki dofinansowaniu z Polsko-Niemieckiej Współpracy Młodzieży, która wspiera projekt.

Wybrani uczniowie z klasy drugiej, trzeciej i czwartej technikum usług fryzjerskich pod opieką nauczycielek: mgr Justyny Chodorowskiej-Baruchy i mgr Agnieszki Zamojskiej udała się do Niemiec na niezwykły tydzień, który zrecenzowany został przez same uczennice:

„Październikową wymianę zaliczamy do udanej. Spędziłyśmy wspaniały czas w miłym towarzystwie koleżanek i kolegów ze szkoły niemieckiej. Przygotowywałyśmy się do pokazów w stylu oktoberfest. Robiłyśmy fryzury i makijaże do przygotowanych przez nas strojów bayerowskich.
We wtorek zwiedziłyśmy piękny Luizenpark w Mannheim. Zobaczyłyśmy pingwiny, flamingi, karpie i wiele innych zwierząt. Przepłynęłyśmy tez gondolą wokół tego pięknego parku. Dzięki uprzejmości nauczycielki pani Moniki mogłyśmy znów przez chwilę poczuć się dziećmi, skacząc na trampolinach. Ćwiczyłyśmy równowagę przechodząc przez ruchomy most nad wodą, a koleżanki z zaprzyjaźnionej szkoły pokazały nam budynek, który został wybudowany z prawdziwych części chińskich budowli. Dzięki temu mogłyśmy poczuć się przez chwilę jakbyśmy były w Chinach.
Środę zaczęłyśmy od wycieczki do Speyer. To bardzo piękne, zabytkowe miasto o którym ze szczegółami opowiadała nam pani przewodnik. Później poszłyśmy na obiad do regionalnej restauracji, który był przepyszny. Następnie zwiedziłyśmy muzeum techniki. Były tam różne stare zabytki, między innymi samoloty, samochody, motocykle i łódź podwodna. Jedna z wystaw poświęcona była ubraniom i przedmiotom gospodarczym stosowanymwz różnych epokach. Miałyśmy też okazję wejść do wnętrza samolotu oraz na skrzydło, ponieważ była zbudowana specjalna konstrukcja. Największą dla nas atrakcją był zjazd w metalowej tubie z wysokości kokpitu samolotu.
W czwartek byłyśmy na lekcjach w szkole niemieckiej i razem z koleżankami i kolegami niemieckimi robiłyśmy zadania dotyczące tematyki fryzjerskiej. Opisywałyśmy właściwości produktów oraz sprawdzałyśmy ich zastosowanie na włosach. Dzięki wspólnym zajęciom mogłyśmy się bardziej zintegrować i porozmawiać o naszych zainteresowaniach. Opowiadałyśmy jak uczymy się zawodu fryzjerskiego w Polsce i jak wygląda tutaj nauka. Popołudnie spędziłyśmy w niemieckim salonie fryzjerskim. Bardzo miły pan, który mówił po polsku oprowadził nas po nim i opowiedział jak szkoli się pracowników i jak wygląda codzienna praca fryzjera. Każda z nas otrzymała prezent w postaci książki z fryzurami i produkty do stylizacji włosów.
W piątek mogłyśmy się poczuć jak klientki salonu fryzjerskiego, ponieważ koleżanki i koledzy z Niemiec wykonywali zabiegi pielęgnacyjne i tworzyli fryzury. Byłyśmy bardzo zadowolone z efektów. Popołudnie spędziłyśmy na mieście. Razem z nauczycielkami poszłyśmy na obiad do chińskiej restauracji. Mogłyśmy spróbować specjałów kuchni azjatyckiej m.in. sushi. Następnie z nauczycielką z Niemiec, panią Moniką poszłyśmy na młyńskie koło,z którego podziwiałyśmy panoramę miasta Mannheim. Niektóre z nas odważyły się pojechać na bardzo ekstremalnej karuzeli, która kręciła się kilka metrów nad ziemią w rózne strony. Krzyczałyśmy ze strachu, ale i z radości. Podczas wizyty w Niemczech nie zabrakło też zakupów w centrach handlowych i małych sklepikach. Niestety spowodowało to problem z zapakowaniem walizek z powrotem, ale dałyśmy radę. W piątkowe późne popołudnie wyjechałyśmy z Mannheim w drogę powrotną. Niestety przygoda dobiegła końca.
Bardzo miło wspominamy ten wyjazd podczas którego mogłyśmy odpocząć, zwiedzić ciekawe miejsca oraz podszkolić język niemiecki. Polecamy każdemu pojechać na wymianę szkolną, która daje możliwość zawarcia nowych znajomości i poznania nowych miejsc”.

Odsłony: 49

Mój wybór padł na Staszica bo ...